Team, Office & Admin

Buchhalter:in

Wir suchen eine:n talentierte:n und erfahrene:n Buchhalter:in zur Verstärkung unseres dynamischen Teams. Als wichtiges Mitglied des Shared-Services-Teams unserer Agentur bist du für die Verwaltung verschiedener Back-Office-Funktionen verantwortlich, um den reibungslosen Betrieb unserer Softwaredesign- und -entwicklungsteams zu gewährleisten.

Middle
Commitment
Vollzeit
Contract Type
Unbefristet
Salary range
50-80k €
Location
Berlin
Holidays
27 Tage pro Jahre

Job Description

  • We are Berlin Bytes.

    We are young and creative, we value diversity and freedom of expression — you’ve probably heard it from every single Berlin based digital agency though.

  • What makes us different?

    The way we collaborate with each other and our partners. Since we offer full-cycle digital services (from Consulting/Research, UX/UI Design, Web Development to Marketing and Product Ownership) to our clients, we approach each job as our own in-house project.

  • What can you expect?

    You can expect to deep dive into a great number of industries — our spectrum of clients ranges from upcoming Berlin Fashion Start-Ups to large Industrials. This allows us to provide you with a great diversity of projects that matches your skills and aspirations.

What you will be doing

  • Buchhaltung: Verwaltung von Finanztransaktionen, Rechnungen und Ausgaben in Übereinstimmung mit den Unternehmensrichtlinien und offiziellen Vorschriften.
  • Transaktionsabwicklung: Kontrolle verschiedener Transaktionen im Zusammenhang mit Projektausgaben, Lieferantenzahlungen und Kundenrechnungen.
  • Gehaltsabrechnung: Führe die Lohn- und Gehaltsabrechnung korrekt und pünktlich durch und stelle dabei sicher, dass die gesetzlichen Vorschriften und die Erwartungen der Mitarbeiter eingehalten werden.
  • Partnerverwaltung und Rechnungsstellung: Pflege die Beziehungen zu Partnern und Kunden, bearbeite Rechnungen und sorge für pünktliche Zahlungen.
  • Reisemanagement und Spesenabrechnung: Koordiniere Reisearrangements, verwalte die Spesenabrechnungen und sorge für das Einhalten von Maßnahmen zur Kosteneffizienz bei Reisen.

We need you to have

Must-Have’s

  • Fließende Beherrschung der englischen und deutschen Sprache: Ausgezeichnete mündliche und schriftliche Kommunikationsfähigkeiten in beiden Sprachen sind ein MUSS.
  • Erfahrung im Finanzmanagement: Frühere Erfahrungen in der Verwaltung von Finanztransaktionen und Rechnungen, einschließlich Projektausgaben, Lieferantenzahlungen und Kundenabrechnungen, mit akribischer Aufmerksamkeit für Details.
  • Beherrschen von Spesenabrechnungen: Erfahrung in der Verwaltung von Kostenabrechnungen und Optimierung von Kosteneffizienz.
  • Kenntnisse der gesetzlichen Bestimmungen: Gute Kenntnisse der Finanzvorschriften und Compliance-Anforderungen.
  • Erfahrung in der administrativen Unterstützung von HR-Funktionen wie Gehaltabrechnung, Einhalten von Rechtsvorschriften und Visabearbeitung.
  • Detailorientiert: Ausgeprägte Liebe zum Detail und Genauigkeit beim Erledigen von Finanz- und Verwaltungsaufgaben.
  • Problemlösefähigkeiten: Fähigkeit, Probleme zu erkennen, zu analysieren und effektive Lösungen zu implementieren.
  • Kooperativer Ansatz: Fähigkeit zu effektiver Zusammenarbeit mit verschiedenen Teams in einem agilen Umfeld.

Selected Nice-to-Have’s

Benefits & Perks

Office located directly at Volkspark Friedrichshain.

Home Office: We are a team and value the personal face-to-face interaction. Therefore, we expect our team to come into our office around 2–3 days per week. You will have a full-time desk available for you in case you want to come in every day. Occasional Workations are of course fine!

Pet friendly office.

Urban Sports Club membership partial coverage.

Subsidised BVG job ticket.

Mental Health counselling system.

Company Pension scheme.

The usual perks

  • New MacBook Pro M1, Double 4k Screen Setup.

  • Company Day and Party once a quarter.

  • Coffee option optimized for quantity and quality.

  • Team BBQ/dinners every two weeks. We love eating together!

*Please note, while we do appreciate the time and effort you have invested into applying for our position, we only provide feedback to shortlisted candidates due to the sheer volume of applications. If you do not hear from us within 21 days, please assume your application has been unsuccessful on this occasion. Thank you for your understanding.

Ready to apply?

Do you think you could be a good fit for the role? Then feel free to apply!

Contact Person
Berlin Bytes Project Manager Sasha
Sasha Bombina
Project Manager
Apply now
Bewerbungsprozess

Wie es funktioniert.

Kurzer
Vibe-Check

Just a talk when we are going to tell a bit more on details who we are and what is the roll while learning your career aspiration.

Tech/Design
Challenge

Depending on a role we are going to provide you with a case study which you solve and present to your future team mates.

Final Interview

Deep dive into the role and expectations from both side.

Unsere offenen Stellen

Karriere bei Berlin Bytes.

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Martin Röchow
Managing Director
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